Fotografia biznesowa – od czego zacząć?

Fotografia biznesowa – od czego zacząć?

Decydując się na karierę profesjonalnego fotografa, musimy bardzo dobrze rozważyć to, czym dokładnie chcemy się zajmować. Niby robienie zdjęć od strony czysto technicznej niewiele się różni w przypadku dajmy na to fotografowania wydarzeń kulturalnych w porównaniu do zdjęć ptaków w ich stanowiskach lęgowych, ale komercyjny sukces w danej dziedzinie fotografii to już zupełnie inna bajka.

Oczywiście początkujący fotograf prawdopodobnie nie będzie przebierał w zleceniach i wybierał sobie tylko te, które będą go rozwijały w konkretnym kierunku, ale warto już na wstępie przynajmniej ogólnie założyć sobie jakiś ogólny, ramowy plan i wyobrazić sobie swoją ścieżkę kariery. Chcesz zająć się fotografią reklamową – staraj się jak najwięcej fotografować różne produkty i towary. Będziesz szukał szczęścia jako fotograf ślubny? Zacznij obserwować tego typu wydarzenia, rób zdjęcia znajomym, znajomym znajomych i całkiem nieznajomym. Kręci Cię fotografia biznesowa? Przeczytaj do końca ten tekst 🙂

Jak robić profesjonalne zdjęcia biznesowe?

Ostatnio coraz więcej osób spogląda z zainteresowaniem ku fotografii biznesowej. Firmy i korporacje zaczęły nie tylko doceniać rolę zdjęć biznesowych w tworzeniu wizerunku, ale zdały sobie również sprawę, że to właśnie profesjonalna sesja zdjęciowa i dobre zdjęcia mogą już na starcie zapewnić im pewnego rodzaju przewagę konkurencyjną. Jeżeli na stronie czy profilu danej firmy widzisz byle jakie zdjęcia, to co to świadczy o oferowanej tu usłudze lub produkcie? Dobre zdjęcia zaś błyskawicznie budują zaufanie i pokazują – wiemy co robimy, dbamy o każdy detal, jesteśmy profesjonalni i znamy się na rzeczy. Z nami warto współpracować.

OK. Ale jak nauczyć się robić takie zdjęcia? Co trzeba wiedzieć? Co umieć? Jaki mieć sprzęt?

Nawet najlepszy aparat nie zrobi za Ciebie zdjęcia. W fotografii biznesowej liczy się bowiem przede wszystkim umiejętność odpowiedniego prowadzenia klienta w trakcie sesji. Przyda Ci się z pewnością znajomość mowy ciała, dzięki której będziesz mógł tak ustawić fotografowane osoby, aby jak najlepiej komunikowały one wartości z jakimi chcą być kojarzeni. Musisz mieć pomysł na całą sesję i pamiętać, że zdjęcia biznesowe mają bardzo konkretny cel, są robione przez firmy realizujące określone strategie promocji i marketingu. Postaraj się tę strategię zrozumieć, abyś mógł ukazać w obiektywie ludzi, którzy będą się w nią doskonale wpisywać.